Miffer - helt tæt på

Mit billede
Hvidovre, Denmark
Jeg startede med at interessere mig for figurhobbyen tilbage i 1996, jeg var 13 dengang. Da jeg sammen med nogle venner købte mine første figure og derved startede min lange rejse igennem hobbyen. Den gang kendte jeg ikke til noget som helst, mine første figure var en tactical squad Ultramarines og derved var min skæbne forseglet. Det startede som sagt med Space Marines til 40k og blev til Lizardmen i Fantasy, hvilke begge dele blev skiftet som årene gik. Jeg har malet og spillet lige siden, dog har jeg hoppet lidt fra producent til producent. Nå lidt mere om mig selv istedet for at det overflødige.. Jeg er i skrivende stund 28 år og igang med at uddanne mig til Pædagog på Pædagogseminaret Storkøbenhavn som ligger i Skovlunde. Jeg er startet på mit 5. semester d.20 august

fredag den 20. januar 2012

Tiden er kommet

Nu er det tid til der skal opdateres blog igen.. min blog har stået stille alt for længe nu og det går simpelthen ikke.. Jeg har ikke nået min egen deadline med mine Cygnar som jeg satte fra starten af og som inspirerede mig til denne blog, men så igen jeg har ikke spillet Warmachine/Hordes siden.. Lysten ligger der stadig, men det har bare ikke rigtig passet ind i klubben jeg spiller i, samt jeg har haft andre opgaver at koncentere mig om. Det har både været skolemæssigt, malemæssigt i form af Grey Knights, andre spil og privat. Dog kører det hele næsten på skinner igen så fat mod, der skal nok komme en færdig malet Cygnar hær på et tidspunkt, men indtil da så kommer der nok en del andre figure op en gang i mellem.
Som sagt andre spil, hvad mener jeg så med det? Jo det skal jeg prøve at forklare. Jeg er begyndt at spille det sjove og underholdende spil Puppet Wars og deres dukker lokker forfærdelig meget da de er super fedt skulpturet og derved meget lokkende at male istedet for så meget andet. Samtidig begyndte vi at spille GorkaMorka i den lokale klub, hvilke betød jeg måtte skaffe nogle orker til det.. Så går det som det går og jeg er nu oppe på en mindre Ork hær på omkring 3000 point. Det er jo hvad der sker når man altid har haft en svaghed for orker.
Det har samtidig resultereret i en del conversions, da det er jo orker og derved noget af det sjoveste ved racen. Jeg blev endda lokket til at konvertere både min kammerats trukk og min fætters. Min egen er dog out-of-the-box da jeg regner med jeg skal have mange mange flere ;) Dog kastede jeg mig over at konvertere mine battle wagons da jeg har to og dem bruger jeg som Trakks i GorkaMorka da det er den eneste model med trakks som jeg kan lide, som ikke koster død og helvede fra Forge World.

Jeg har heldigvis fået spillet noget Warhammer 40K samtidig med GorkaMorka og dermed også lært lidt om mine orker, desværre har vi kun Marine- (diverse former) og Eldarspillere i klubben. Så jeg er ved at være lidt træt af 2+ og 3+ saves når man render rundt med 4+ og 6+ selv. Samtidig forsøger jeg at lave forskellige lister til hvert spil så man ikke altid har de obligatoriske 2 grupper med 10 Lootas med i hvert spil. Jeg har både tabt og vundet spil, dog kan jeg sige jeg er jævnt træt af Blood Angels og deres lorte Dreadnoughts, jeg har kun en ting at sige.. 2 fulde squads 25 orker der bliver revet over af én Dread selvom man har power klaws med det kan ikke være rigtigt!?!
Men igen har jeg også oplevet at have mistet 20 orker på et helt 5 turs spil imod Eldar og modstanderen har 4 modeller tilbage.. Det var en meget underlig følelse at sidde tilbage med :S

Jeg kan jo ikke bare blive ved med at skrive og skrive, men derimod burde jeg tage mig sammen til at vise nogle billeder frem, vi starter med lidt Puppet Wars dukker, og ja det er faktisk dukker man spiller med.

En Witchling Stalker - den agere læge og igangsætter for andre dukker [Ram]

En Guild Hound - den er ganske udemærket sammen med andre af dens egen slags og er også god som vagthund for din master [Ram]
En Ronin - en hurtig lejesoldat man er god til nærkamp også [Suitless/Mercenary]
En Convict Gunslinger - selvmordssoldaten, han kan skyde og sprænge sig selv, modstanderen eller begge i luften [Suitless/Mercenary]

Så kommer der lidt biler til GorkaMorka, det har sku været rimelig sjovt at lave dem og det er imponerende hvad man kan lave ud af det samme Trukk sæt.

Først Jespers trukk, den skulle gerne være lidt Hot Rod agtig og har efterfølgende fået lavet en aftagelig plov så han har kunne bruge upgraden Reinforced ram.


Herefter er der min fætters trukk, den er lavet som en pick-up da han gerne ville have den skulle være lidt redneck agtig.

Så er der min egen, den ligner meget standard trukk men der er lavet lidt mods på den. I form af magnetiske sideplader (Ekstra armour / 'Eavier), magnetisk ram (Reinforced ram) og magnetisk wrecking ball på siden (sjovt nok Wrecking ball). Den har været rimelig sjov at bygge ligesom de andre da det har været udforderende .

Det var alt for denne gang, indtil næste update


Morten


2 kommentarer:

  1. Det kan være jeg skulle tage og støve mine Imperial Guard af og lade dem marchere frem....

    Jeg skal lige prøvespille puppet war men allerede nu er det tiltalende. Har læst hurtigt på reglerne og som du siger så er figurene ganske fede!

    Dejligt at se at bloggen er igang igen ;-)

    SvarSlet
  2. Ja den har stået stille lidt for længe og jeg vil prøve at holde den igang hver måned som minimum

    SvarSlet