Miffer - helt tæt på

Mit billede
Hvidovre, Denmark
Jeg startede med at interessere mig for figurhobbyen tilbage i 1996, jeg var 13 dengang. Da jeg sammen med nogle venner købte mine første figure og derved startede min lange rejse igennem hobbyen. Den gang kendte jeg ikke til noget som helst, mine første figure var en tactical squad Ultramarines og derved var min skæbne forseglet. Det startede som sagt med Space Marines til 40k og blev til Lizardmen i Fantasy, hvilke begge dele blev skiftet som årene gik. Jeg har malet og spillet lige siden, dog har jeg hoppet lidt fra producent til producent. Nå lidt mere om mig selv istedet for at det overflødige.. Jeg er i skrivende stund 28 år og igang med at uddanne mig til Pædagog på Pædagogseminaret Storkøbenhavn som ligger i Skovlunde. Jeg er startet på mit 5. semester d.20 august

søndag den 2. september 2012

Nu skal der ske noget!


Jeg har holdt mig en god og lang sommerferie og det skal der gøres noget ved!
Jeg er vendt tilbage til Lizardmen i Warhammer Fantasy, jeg har fået mig en sød lille hær med masser af grund enheder og jeg er begyndt at male dem løbende, dog mangler jeg stadig at prøve at spille med dem, og det er trods alt meget meget længe siden jeg sidst spillede Fantasy.. tror det var i 6th edition og det var 2-3 spil med min dengang igangværende Warriors of Chaos hær og inden det skal vi tilbage til 4th edition med Orcs & Goblins og Lizardmen... Så jeg håber på et spil snart med min fætter da han har en kammerat der skal hjælpe os begge med at huske alle tingene da han spiller det hver uge mere eller mindre.
Jeg har fået færdigmalet en Salamander (ingen handlers endnu), en Chamelon Skink (hjemmelavet da jeg synes 150 kr for 3 små figure er for dyrt og min har kostet 15 kr at lave), en Stegadon er påbegyndt og min Slann er næsten færdig, så det går frem ad, men ingen planer om at blive færdig lige forløbigt da det er en hyggehær som jeg gerne vil have malet til en lidt højere standard end normal tabletop.
Jeg har valgt at alle mine Lizardmen skal have forskellige farver, men det er deres skæl der skal binde hæren sammen. Det er indtil videre afprøvet på en salamander, en stegadon, en saurus old one, almindelige sauruser og skinks.

Over sommerferien har jeg malet lidt blandende figure, det har lidt været sådan at jeg har fundet en masse gamle figure frem for at kigge på dem og hvis de har inspireret mig så er der kommet maling på dem. Det er blandt andet gået udover en Battle Pilgrim fra Bretonnia som jeg vil bruge som zealot til mine Mordheim Witch Hunters. Så faldt jeg over to af de "gamle" Pestigors som jeg havde haft liggende i meget meget lang tid så de fik også lidt maling på og jeg fik trænet nogle teknikker på dem som jeg ikke følte mig helt stærk i så det er jo meget rart.

Blood Bowl er faldet over min lokal klub og derfor måtte jeg jo hellere begynde at male nogle af alle mine hold. Jeg har tidligere malet mit Chaos hold, men efter jeg har fået kigget på det igen har jeg besluttet at jeg vil male mine Beastmen om da jeg ikke synes om måden jeg har lavet deres hud, men mine Warriors får lov til at beholde deres maling i denne omgang ;)
Derudover har jeg fået malet næsten hele mit Orc hold på mindre end en uge, hvilke jeg synes er ganske godt når jeg overvejer at jeg samtidig har gået i skole og rent faktisk fuldt med og ikke bare været der som man nogle gange gør når man har en masse andre ting i hovedet end undervisning.
Mit Orc hold består af 4 Blitzer, 4 Black Orcs, 2 Throwers, 4 Linemen, 1 Goblin og 1 Troll og jeg mangler at male 2 Black Orcs, goblinen og trolden men så er det også færdigt og jeg kan kaste mig over at male min fætters Nurgle hold som jeg har lovet ham at male og jeg glæder mig til det da jeg har fået fuldstændige frie tøjler på hvordan jeg vil male det, så det bliver fedt at gå i gang med.

Så har jeg fået en male kunde mere, denne gang skal jeg male Tyranids. Det er en maleopgave jeg altid havde svoret jeg ikke ville tage imod da jeg virkelig hader at male nid's pga der altid er monster mange figurer og da jeg selv har haft en 10-11k Tyranid hær der aldrig blev malet færdig så lovede jeg mig selv det, men men men det drejer sig om 65 modeller og det er 2nd edition modeller hvilke jeg synes er lidt fedt! Det betyder Screamerkiller Carnifex, myre-lignede Warriors og små sammenfoldede gaunts. Det er sku for fedt og det er en af grundene til jeg sagde ja, samt jeg har til og med December til at blive færdig med det og det giver lidt ekstra pusterum da jeg jo skal passe studiet samtidig og lige har 2 eksamner i dette semester samt skal til at koncentere mig om hvad jeg vil skrive speciale i.

Det er jo en lidt kedelig blog hvis ikke der kommer lidt billeder i ny og næ, så her er et af en færdig Biovore til Tyranid hæren jeg er igang med.

Dertil kommer der lidt billeder af mine Necrons, det er en lille hære jeg har som jeg også så småt er begyndt at male, det er meningen den skal starte med omkring 400 point til klubbens Kill-Team hære, små hære der stille og roligt skal vokse til omkring 1500 point over længere tid. Grunden til det er Nercons jeg har valgt er de er super fede og jeg har haft en lille hær af dem før, men solgte den pga den kedede mig i de gamle regler, men der er kommet mange fede nye figure og super fede regler til dem så en lille genoplivning af dem ;)
Jeg kan ikke blive ved med at skrive om ting jeg har malet uden at smide lidt billeder ind, så uden videre ævl og kævl

Necron Lord (førhen HQ nu tilvalg til ens Overlord)






























Necron Destroyer



















Necron Canoptek Scarabs














Det var en lille update på mit gamle indlæg

Indtil næste gang så må I have en god uge
Morten

2 kommentarer:

  1. Nu ikke noget stress!!!

    Lyder fint med det malejob. Så koncentrer dig på det og spil de spil som du har malede figurer til nu.

    Jeg har jo set noget af det du har malet og det er sgu fedt!! Godt gået foreløbigt!

    SvarSlet
  2. Så er der sku lidt update, dog ikke et nyt indlæg men hvad fanden man må nøjes med det man kan overskue ;)

    SvarSlet